روانشناسی کودک و نوجوان

ساخت وبلاگ

بیت کوین چیست و چرا تا به این میزان مورد توجه قرار گرفته است؟ سیستم پولی کنونی دارای معایب زیادی از جمله عدم شفافیت و امنیت است. در سال های اخیر پول های ارزنگاری شده وارد اقتصاد شده اند. این نوع از پول های دیجیتال که با ارزش ترین و مهم ترین آن ها بیت کوین است از محبوبیت بالایی برخوردار شده اند. به همین دلیل در این بخش به پرسش مهم بیت کوین چیست خواهیم پرداخت.

 

بیت کوین چیست و چرا با ارزش است؟

بیت کوین چیست و چگونه می تواند جایگزین مناسبی برای سیستم پولی فعلی شود ؟ همان طور که اشاره کردیم سیستم پولی فعلی دارای معایب بی شماری است که با ورود ارزهای رمز نگاری شده تا حد زیادی این معایب برطرف خواهند شد. اولین ارز دیجیتال به نام بیت کوین در سال 2009 و توسط فردی ناشناس اختراع شد. سال های بعد خالق بیت کوین فردی به نام " ساتوشی ناکاموتو " معرفی شد. که البته خودش اختراع بیت کوین را انکار کرده است.

اما این نوع از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین دارای چه ویژگی هایی هستند ؟

 

ویژگی های بیت کوین

بیت کوین بستر مناسبی را برای کسب درآمد آنلاین فرآهم کرده است تا افرادی که به این حوزه علاقه دارند بتوانند از طریق خرید و فروش , استخراج و ... اقدام به درآمد زایی دلاری کنند. با توجه به ویژگی هایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم استخراج بیت کوین از جذابیت زیادی در بین جوامع مختلف برخوردار است.

شفافیت

بیت کوین در بستری به نام بلاک چین قرار دارد. بلاک چین محیطی امن برای استخراج بیت کوین است زیرا هیچ گونه اطلاعاتی از شما در آن یافت نمی شود. و شما می توانید تمام مراحل تراکنش را در آن مشاهده کنید. در صورتی که سیستم پولی فعلی این امکان را در اختیار شما قرار نمی دهد به همین دلیل فسادهای اقتصادی مانند پولشویی به وفور در آن اتفاق می افتد. عدم وجود فساد مالی یکی از پیامدهای مثبت شفافیت در استخراج ارزهای دیجیتال است که آن را تبدیل به جایگزین مناسبی برای سیستم پولی کنونی کرده است.

 

امنیت

معنای امنیت در استخراج بیت کوین چیست ؟ امنیت و کنترل از دیگر ویژگی های بیت کوین و ارزهای دیجیتال است. عدم پیوست شدن اطلاعات شخصی به انجام تراکنش ها موجب افزایش امنیت آن شده است. همچنین کنترل در این پروسه به این معناست که هیچ گونه پرداخت از پیش تعیین نشده ای بدون اجازه شما انجام نخواهد شد. در وب سایت کارسازشو به تفصیل در خصوص انواع ارز دیجیتال و بیت کوین پرداخته ایم.

 

نسخه پشتیبان

امکان تهیه نسخه پشتیبان از دیگر ویژگی های مثبت بیت کوین است. شما بر خلاف پول های کاغذی که امکان گم شدن یا سرقت آن ها وجود دارد به هیچ عنوان بیت کوین های استخراج شده را از دست نخواهید داد. زیرا هنگامی که نسخه پشتیبان تهیه می کنید برای همیشه آن ها نزد شما باقی خواهند ماند.

 

برگشت ناپذیر

هنگامی که استخراج ارز دیجیتال انجام می شود یک بلاک جدید در بستر بلاک چین ایجاد می شود. این بلاک ها بعد از ایجاد شدن غیر قابل برگشت هستند و این مساله بیانگر امنیت بالای این سیستم می باشد. غیر قابل برگشت بودن تراکنش ها موجب می شود که شما هیچ گاه ارزهای استخراج شده از دست ندهید مگر اینکه کلید خصوصی کیف پول خود را در اختیار فرد سومی قرار دهید.

 

غیر متمرکز بودن

معنای غیر متمرکز بودن در استخراج بیت کوین چیست ؟ یکی از عواملی که سیستم پولی فعلی را تهدید می کند و موجب بروز فسادهای مختلف در آن شده است متمرکز بودن آن است. زیرا پول در اختیار حاکمیت است. اما استخراج بیت کوین در بستر بلاک چین به شما این امکان را می دهد که در محیطی نامتمرکز اقدام به کسب درآمد کنید. بلاک چین در اختیار هیچ نهاد و ارگانی نیست و طبیعتا تصمیمات دولت ها بر آن هیچ گونه تاثیری نخواهد گذاشت.

 

 

روانشناسی کودک و نوجوان...
ما را در سایت روانشناسی کودک و نوجوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نگین حبیب زاده koodakonojavan بازدید : 217 تاريخ : پنجشنبه 7 فروردين 1399 ساعت: 3:12